Life is hard .

Sepanjang aku hidup banyak benda yang aku lalui . aku tahu macam mana perasaan kehilangan orang yang dicintai . aku tahu macam mana rasa dapat results yang teruk . aku tahu macam mana rasa bila kawan sendiri tak percaya kan aku . aku tahu macam mana rasa ditipu . aku tahu macam mana rasa dikhianati . ahh banyak lagi . dulu aku selalu merungut . aku tahu Allah tak suka hamba-Nya merungut . ini dugaan aku . tak pernah sekali pun aku bandingkan hidup aku dengan hidup orang lain . lain orang lain dugaan . aku tahu dugaan aku ini tidak seberapa bagi mereka yang menempuh dugaan yang lebih berat berbanding diri aku . aku tak lemah dan aku tak kuat . banyak benda yang aku nak dalam hidup aku . hidup yang bahagia , berjaya dalam hidup , kaya dengan ilmu , dan banyak lagi tapi apakan daya usaha aku selama 16 tahun ini masih tidak cukup . banyak benda yang perlu aku belajar . banyak benda yang aku tak tahu . aku nak berjaya dalam hidup bukan aku saja semua orang pun nak berjaya dalam hidup kan ? setahun lagi tinggal sebelum aku menghadapi SPM . penentu masa depan . ahh rimas , stress . lepas spm baru lah aku akan kenal erti kehidupan yang sebenar . aku sendiri yang akan rasa dan lalui nya dengan sendiri . aku selalu berdoa semoga Allah permudahkan segala urusan kehidupan aku . perasan takut aku semakin menebal setiap hari . aku risau . hidup ini terlalu sukar untuk digambarkan . hidup ini kadang-kadang bahagia kadang-kadang tidak . makin besar makin banyak ilmu yang akan kita pelajari . ilmu itu penting . banyak benda yang aku nak ceritakan tapi aku tak ada mood mungkin lain kali saja . selamat malam dunia :)

p/s :  ''langit tidak selalunya cerah''

No comments:

Post a Comment